Utolsó kommentek

  • kacsa232: @Diktatúrázunk: a hazai ázsiai cégek híresek is arról, hogy szarba se nézik a munkavállalóikat. Be... (2014.07.01. 08:17) Árral szemben
  • kacsa232: @tisztapista: nem csak azért alkusznak meg, mert lakáshitelük van. Egyszerűen félnek az újtól és i... (2014.07.01. 08:12) Árral szemben
  • Diktatúrázunk: Már előttem is írták Fölösleges. Ez nem japán és nem korea. Itt szar se terem neked, ha széthaj... (2014.06.30. 21:08) Árral szemben
  • tisztapista: "Az emberek a kezdeti néhány lelkes munkával töltött év után (ha egyáltalán van olyan évük) kiábrá... (2014.06.30. 20:51) Árral szemben
  • schneewittli: A saját becsületességem nem függ másokétól. Számomra ilyen egyszerű. :-) (2014.06.30. 19:59) Becsületbeli ügyek
  • Utolsó 20

Boldoguljunk!

Ha tudással, szakértelemmel, tisztességesen szeretnél sikereket elérni a munkahelyeden, itt a helyed! Mutatom az utat, hogy előléptetéskor Te lehess a főnököd első gondolata.

Intelligens konfliktuskezelés

2014.06.21. 07:00 | Boros Detti | Szólj hozzá!

Címkék: tipp kollégák sikertényező konfliktuskezelés

 A következő kifejtendő sikertipp a vidámságról és kedvességről szól.
Ezek olyan alapvető pozitív tulajdonságok, hogy biztos senkinek sem mondok újat velük, mindenki tudja, hogy kötelező tartozékai egy ideális kollégának. És ha Te is azzá szeretnél válni, akkor nincs mese, kapd elő a mosolyod és jó modorod, nagy szükséged lesz rájuk.

Jóhiszemű vagyok, azt feltételezem, hogy eredendően mosolygós és kedves ember vagy. De a munkanap során sok olyan hatás érhet, ami bizony lehervasztja a mosolyt az arcodról. Például egy értetlenkedő telefonhívás. Vagy egy fölöslegesen elvégzett feladat. Esetleg egy csekély képességű kolléga, biztos akad ilyen is minden munkahelyen, még nem hallottam kivételről. De van egy jó hírem számodra: ezek a felsorolt hangulatrombolók mind-mind lehetőséget adnak számodra, hogy fejleszd a tűrőképességedet. Ha tudatosan odafigyelsz arra, hogy ne tudják elrontani a kedved, akkor máris nagy lépést tettél előre. És újabb jó hír, hogy csak 1-2 hétig kell odafigyelned, utána már automatikusan menni fog. (A megszokás ereje, ugye.) Van egy harmadik jó hírem is: ha provokáció hatására nem a kiszámítható reakciót kapják tőled az érintettek, azaz továbbra is jókedvű maradsz és megőrzöd a kedvességed, azzal megdöbbented őket, és a döbbenet látványa nagyobb elégtételt vált ki belőled, mintha jól letorkoltad volna őket a hülyeség miatt.
Lehet, hogy azt gondolod, ez tiszta hülyeség, hogy jön majd rá az a félkegyelmű a hibájára, ha nem szembesítem vele?!
Erre 2 válaszom van: sok esetben maguktól is felismerik az emberek, ha hibáznak, a többségnek működik még a lelkiismerete (remélem!), akkor is elnézést fognak kérni, ha nem érzékelteted velük a hibát. Ha ez nem válik be, akkor viszont azt javaslom, hogy mindenképpen legyen szembesítés, de semmiképp sem durván, indulatosan, inkább szelíden, kedvesen, úgy, hogy nyomot hagyjon benne az eset. Ha így jársz el, korrekt és intelligens embernek fognak tartani. És éppen ez a cél.
(+1 jó hír édesszájúaknak: ha normálisan rendezed le a konfliktusaidat, a jó fej kollégáktól még csokit is kaphatsz "fájdalom díjként". :D)

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljunk.blog.hu/api/trackback/id/tr656412887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása