Itt a hétvége, ami elhozta nekünk a foci vb-t is, kinek örömére, kinek bánatára. Kapunk egy hónapnyi tömény focit, és könnyen előfordulhat, hogy ez sokaknak eltereli a figyelmét a munkáról. Ne hagyd, hogy veled is ez történjen, a munkaidő az munkaidő, illik munkával tölteni...
Ma azt tűztem ki célul, hogy nagy vonalakban összefoglalom a cégvezetők általános elvárásait a munkavállalókkal szemben (még mindig etikai megvilágításból). Ezek közismert tények lesznek, amik alól természetesen lehetnek kivételek, (írok is majd idővel ezekről,) de az alap felállás szerint ez a helyes hozzáállás.
1. Az egyik legfontosabb szabály - ahogy fentebb is említettem -, hogy a munkaidő szent (amennyiben van fix munkaidő). Értem ezalatt azt, hogy
1. Az egyik legfontosabb szabály - ahogy fentebb is említettem -, hogy a munkaidő szent (amennyiben van fix munkaidő). Értem ezalatt azt, hogy
- illik időben érkezni a munkahelyre, hogy a munkaidő kezdetén már teljes harci díszben tudjunk nekilátni a napi teendőknek;
- illik munkával tölteni az időnket (nem kávézgatással, nem trécseléssel, nem magánügyek intézésével, nem Facebookkal, stb.);
- illik kitölteni a munkaidőt, és nem elmenekülni az első adandó alkalommal;
- a főnökök szerint a munkaidő olyan szent, hogy érdemes néha megnyújtani: ha vezetői utasításra bent kell még maradnunk valamilyen halaszthatatlan ügy érdekében a munkaidőn túl, akkor nem puffogunk, hanem - ha nincs nyomós kifogásunk - mosolyogva dolgozunk tovább. (Túlóráról majd még bővebben szintén később.)
2. Azzal is fontos tisztában lennünk, hogy a rendelkezésünkre bocsátott eszközöket nem magán használatra kaptuk, hanem segédeszközként a munkánk elvégzéséhez. Ilyen eszköz lehet például papír-írószer, telefon, számítógép, vállalati autó, stb.
3. A munkavégzés mindig a prioritások figyelembe vételével történjen. Tehát elsősorban ne a lényegtelen dolgokkal szöszöljünk, nem szabad görcsösen ragaszkodni a feladatok érkezési sorrendjéhez, ha befut egy sürgős feladat a főnöktől, akkor onnantól kezdve az az irányadó, nem pl. a szokásos heti riportok frissítése.
4. A vállalati ügyeket és információkat harmadik félnek nem szabad kiadni, azok üzleti titkok, sok esetben kellemetlen következményei lehetnek annak, ha eljár a szánk.
5. Végül elengedhetetlen, hogy a kollégákkal és ügyfelekkel tisztelettel bánjunk, ne sértsük meg az emberi méltóságát senkinek, az esetleges negatív véleményünket tartsuk meg magunknak.
Utolsó kommentek